Bedno piskaralo

23 Jun, 2009

Mlaćenje profesora, vežba za buduće nasilnike

Čari roditeljstva, Svakodnevica — Autor linga @ 22:50

Gledam, čitam  i ne verujem...Najpre se danima  na internetu vrteo snimak najnovijeg slučaja  mlaćenja profesora , a onda je pukla i „oflajn“ bruka,  i ostali mediji su počeli  da bruje o tome. Dobro je.  Hvala tom nesvesnom učeniku prvog razreda koji je okačio na „youtube“  kako njegov drugar iz razreda bar 30 cm viši i 30 kila teži mlati svoju profesorku.  Jer, da on to nije uradio, ne bi znali mnogo toga, ni mi ni ministarstvo:

-          Da je sasvim o.k.(sudeći po reakciji ostalih mlađanih članova  I razreda srednje Tehničke škole Nikola Tesla u Sremskoj Mitrovici ) naučiti pameti nastavnicu jer nije htela(dopuniti sam...) da popravi ocenu, da dnevnik da ga on sredi, šta god...

-           Da bi i nastavnica i škola, ćutali  o tome da nije „pukla bruka“  i sve došlo do medija

-           Da je moguće napraviti takvu svinjariju, a onda se elegantno ispisati iz škole i verovatno pričekati malo da se zaboravi , a onda nastaviti srećno sa svojim „blaženim“ životom(uprkos činjenici da se najavljuje neka krivična prijava,  u pitanju je  maloletnik, a naše sudstvo sporije od  puža, te od te priče ako nešto bude,  sin će već imati reputaciju lokalnog nasilnika koji verovatno nosi  pištolj za pojasom)

-          Da se posle svega upire prstom u nesrećnu profesorku(koja je batinama ispraćena u penziju, koju treba da dočeka krajem juna) jer je po jednoj veziji a)prva nasrnula a po drugoj  b) nije odmah prijavila sve direktoru i inspekciji(verovatno postiđena i zgrožena )

-          Da je  u Srbiji danas svakako lakše odvaliti šamarčinu i pljunuti,  nego naučiti Mendeljejev periodni sistem elemenata, na primer

Ovaj spisak bi mogao da bude i mnogo duži, ali sa svakim redom, malo ovog mog zdravog razuma urla: zašto se svi ponašaju kao da je ovo normalno? Da li sam blesava što imam neodoljivu želju da tom malom(a jeste mali duplo je mlađi od mene) dodelim koju vaspitnu, mada očito zakasnelu?

Da se razumemo,  en general, protivnik sam nasilja, naročito u obrazovnoj instituciji, naročito sam protiv da nastavnici malenim čupavim glavicama koje jedva vire iz klupa svojim ponašanjem nameću rešavanje konflikta nasiljem kao „poželjan model“.  I profesor ne bi trebalo sebi da dozvoli da nekog udari. Prvi. Ali, ako imaš naspram sebe nekog ko je jači,  mnogo bezobrazniji i bez trunke „domaćeg vaspitanja“(o kojem  stalno trubim), onda ne dnevnik, nego cigla može da bude jedino rešenje. U glavu. U cilju samoodbrane naravno.

 Dobro je prošao, ja bih mu, stvarno glavu olupala prvim što bi mi došlo pod ruku(doduše naspram vremešne nastavnice ja sam popriličnih gabarita i vrlo nezgodne naravi, ali to sad nije tema).Neko će reći da mi je lako da se srdim iz perspektive majke dece koja su nedavno prohodala, i da je lako pričati o nečem što nisi iskusio. Roditeljstvo je težak izazov, to stoji.  Pogotovo danas, kada bukvalno imaš osećaj da su sva naša deca deca ulice, već od momenta kad krenu sami da vise u parkiću i da se igraju sličicama i pikaju loptu, da je uticaj koji imaš na njih zanemarljiv. Ali, onda se pitaš, a gde si bio druže do tad, šta si radio? U pravu su ljudi kad kažu – šta uradiš do škole, to je čovek, biće, individua, to je osnov koji se teško menja. Zbog ovakvih kao  što je ovaj „dasa“, uvela bih ponovo klečanje na kukuruzu. Bolje sad, nego sutra kad milicija bude dolazila da nehajno napravi zapisnik jer je taj isti mali što je digao ruku na osobu koja treba da mu bude autorite,  malo „ispeglao“ ženu ili dete. Jer, nasilje je zarazno, osladi se...

Poenta valjda  nije (samo) u groznom, nasilnom činu čiji smo snimak svi gledali i gledali u neverici. Ali, možda jeste u tome da je društvo, koje već deceniju i po živi u sindromu „kuvane žabe“, otupelo i na veće i krupunije stvari, pa svako koga ovo lično ne dotiče, ili nije doživeo na svojoj koži, okreće glavu ili ima svoje „rešenje“. Poenta je možda i da ministarstvo prosvete nema ideju, plan, neki cilj ka kojem se kreće, osim pametovanja raznih inspektora i teških reči izveštaja i procedura koji dobro zvuče u TV izjavama. 

Poenta možda jeste da je i taj nesrećni nasilnik proizvod društva, porodice, okolnosti.  Ali ne mislim da je nijedan „gnusni čin nastavnika“ bilo da favorizuje nekog učenika, ili je drzak ili ne zna da predaje,  zaslužuje opakav epilog. Ono što  Marko Paunović kaže na blogu možda jeste deo slagalice, ali svakako ne najveći, i ne onaj koji ovde nedostaje. I koliko jedan profesor može da bude nefer da doživi ovako nešto posle 40 godina rada? Pa, nije sve baš tako jednostavno...

Nemam razlog da branim nastavnike, naprotiv.  Ima ih raznih, osetila sam na svojoj koži i netreljivost, i nepravdu i bila tužna i povređena više puta tokom školovanja. I oni su ljudi, sve što je ljusko nije im strano. Ali sa svakim novim slučajem nasilja u školi, čini mi se da je njihovo profesionalno dostojanstvo zgaženo, polomljeno.  Posle male plate,  loše motivacije na poslu, nesređenih odnosa u kolektivima, mlaćenje od strane učenika je poslednji stadijum njihovog pada.

I po mnogo čemu taj pad me podseća na ovaj novinarski.  Kad nas ne kinje neurotični urednici, ne cenzurišu lokalni i globalni moćnici, ne ucenjuju manjim platama i gubitkom ugovora, onda nas verbalno ili fizički mlate neki nasilnici, verovatno u bliskoj rodbinskoj vezi sa osim maloletnim huliganima iz škola. Tužno je sve to, i pretužno. 

P.S. Da ne bude da batina ima samo jedan kraj, nasilje je uprkos nekim abicioznim programima UNICEF-a itekako svakodnevica naših škola. A vrlo često - ignorisana...


Komentari

  1. Strasno je to sto se desilo, samo mogu da odgovorim u riscanskom maniru, oprosti mu oce jer ne zna sta cini, a zadatak roditelja i drustva jeste da GA nauce, a koliko vidim ne bi nista naucio da nije bilo youtube-a... Stvarno bez obzira sto znam da su me profesori itekako znali iznervirati, ipak, stvarno malo stvari mogu reci u ucenikovu odbranu ako mogu i bilo koju osim one da NE ZNA sta cini!!.... Lep tekst o ne-lepoj temi!!.. slazem se sa svim navedenim, ali iskreno ja da sam bio ta nastavnica jos kod cimanja bih izasao i trazio pomoc!!.. A meni su skandalozniji ovi drugari sto ga kao drze.. Ma bre da je neki moj skolski to pokusao zavalio bih ga momentalno!!... ili bar istinski pokusao da ga sprecim!>1. maa..... ko zna koliko je slucajeva ovakvih ostalo "izmedju zidova" jer se nije nasao pametnjakovic koji ce to da zabelezi!...

    Autor dmc — 24 Jun 2009, 00:39

  2. Zalosno, tuzno i ruzno. Sve se urusilo, pocev od kucnog vaspitanja pa na dalje. Ko zna koliko ima takvih ili gorih slucajeva za koje se nije culo.

    Autor talas — 24 Jun 2009, 02:58

  3. Vec dugo vremena se najezim svaki put kada pomislim da te generacije tek stizu...i da ce jednog dana voditi ovu zemlju!

    Autor Stepskivuk — 24 Jun 2009, 07:18

  4. Sve vise ovakve dece je upravo zato sto se sve ovo posmatra iz jednog ugla.
    Svi bi sada da obese nasilnika.
    A niko se ne zapita zasto je to uradio?
    Niko cak ni ne pomisli da je mozda necim izazvan!
    Daleko od toga da ga pravdam, sta god da je uradila, nije smeo ni da pomisli a ne da je udari, ali mislim da ovaj slucaj treba dublje i sa vise strana pogledati.

    Autor casper — 24 Jun 2009, 08:41

  5. Osudjujem ponasanje "malog" grubijana!Slazem se da je u pitanju kucno vaspitanje.
    Obzirom da sam roditelj troje dece,srednjoskolaca,koji su uz to odlicni djaci,moram osuditi i profesorku koja udara,otima,maltretira,trazi da se dete sprema kod nje...Takvih je mnogo.Verujte mi!Mali je broj onih koji casno i sa ljubavlju obavljaju taj posao!Agresija se suzbija ljubavlju i razumevanjem!To bi barem pedagozi trebalo da znaju!

    Autor sanja — 24 Jun 2009, 09:46

  6. @DMC, cini mi se da je ipak vrlo dobro znao sta cini... Jedinica iz vladanja, zaradjena pre ne dobija se tako lako...
    @Talas, upravo, da nije youtube -a, ko zna da li bi i ovo izaslo na videlo...

    Autor linga — 24 Jun 2009, 10:44

  7. @Stepski vuk, tako nekako, ali ja ipak ne bih generalisala, svako vreme ima svoj kukolj, po meni je veci problem sto se procenat takvih menja(tj povecava).
    @Sanja, uz duzno postovanje molim da se jos jednom procita moj tekst. Mozda je jednostran, ali daleko da pozivam na linc grubijana. On je samo primer, paradigma, ako cemo pravo, podjednako me brine ova arena, koja nije krenula sa ovacijama, ali nije ni reagovala...
    I pisala sam sasvim licno, iz ugla roditelja, koji ne moze da se ne zapita, sta ako to sutra bude MOJE dete?
    Ili kako ce sutra i sta takav unizen i jadan profesor bilo sta da ga nauci...
    Mesaju se babe i zabe, nije bitno kakva je nepravda u pitanju, vec da na tu nepravdu NIJE SMEO onako da reaguje.
    Kao sto sigurno nije smela ni ona da ga udari!

    Autor linga — 24 Jun 2009, 10:48

  8. Pardon, moja replika odnosila se na Casper...

    Autor linga — 24 Jun 2009, 10:50

  9. Strasnije je to sto se taj video danima vrti na TV i samim tim moze da postane inspiracija drugoj deci.donkle za sve ovo sto nam se desava po skolama,smo mi sami krivi.

    Autor Zmajcek — 24 Jun 2009, 11:50

  10. "Da se razumemo, en general, protivnik sam nasilja, naročito u obrazovnoj instituciji, naročito sam protiv da nastavnici malenim čupavim glavicama koje jedva vire iz klupa svojim ponašanjem nameću rešavanje konflikta nasiljem kao „poželjan model“. I profesor ne bi trebalo sebi da dozvoli da nekog udari. Prvi. Ali, ako imaš naspram sebe nekog ko je jači, mnogo bezobrazniji i bez trunke „domaćeg vaspitanja“(o kojem stalno trubim), onda ne dnevnik, nego cigla može da bude jedino rešenje. U glavu. U cilju samoodbrane naravno."

    Ovo je deo tvog teksta.

    "uz duzno postovanje molim da se jos jednom procita moj tekst. Mozda je jednostran, ali daleko da pozivam na linc grubijana."

    Ovo je komentar upucen meni....

    I jos nesto:

    "I pisala sam sasvim licno, iz ugla roditelja, koji ne moze da se ne zapita, sta ako to sutra bude MOJE dete?"

    Odlicno se pitas. Sta ako bude tvoje dete, a veruj mi, koliko god ga ti vaspitavala moze biti i tvoje.
    Kako ces se ti osecati ako neko "ciglom u glavu" pokusa da se odbrani od tvog deteta.
    Hoces li i tada tvrditi da tako treba, ili ces bar pokusati da se zapitas kako je do toga doslo?????

    P.s. Ovo nije kritika, ni svadja sa tobom, to je tvoje misljenje, a ja , kao majka srednjoskolca iznosim svoje misljenje.

    Pozdrav!

    Autor casper — 24 Jun 2009, 12:23

  11. Svi smo svjedoci da je nasilja u skolama sve vise...kao majka djevojcice koja sledece godine polazi u skolu,iskreno osjecam strah...Prije par dana bila sam sa drugaricom na kavi i ona mi se zalila kako joj sin svaki dan dolazi placuci kuci jer ga drugi djecak u skoli tuce.Pokusala je razgovarati sa njegovim roditeljima,ali nije bilo efekta.Najzalosnije je sto se radi o djecacima koji idu 3. osnovne...Sta da se ocekuje od tog malog nasilnika,da ce za koju godinu nasrnuti i na profesora?

    Autor grlica — 24 Jun 2009, 13:31

  12. @Casper, to sam i pokusala da kazem. Ja nisam bila u tvojim cipelama, ti u mojim jesi! Ja ovako sad razmisljam, kao roditelj mozda bi mi prvo, imulsivno reagovanje bilo da zastitim svoje dete, ali verujem da bi odmah sledece bilo - zasto sam kao roditelj sebi dozvolila da moje dete uradi TO? Za profesorku ne odgovaram, postoji procedura kako se to resava. Ali za svoje dete itekako odgovaram.
    Svesna sam dobrog dela slagalice, ne celog, ali ne znam zasto izmice da i reakcije, makad i opravdane moraju da imaju granicu.
    p.s. naravno da se ne svadjamo, dovoljno sam zrela da prihvatim suprotno misljenje. Ja sam namerno "boldovala" jedan deo ove price, za mene bitan. To je pitanje koje mene muci posle svega, ne tvrdim da sam u pravu...

    Autor linga — 24 Jun 2009, 14:24

  13. U kakvom ovo svetu zivimo i dokle vise ovako i kada ce neki prestati da gledaju na ovakve stvari kao normalne... :(

    Autor tea — 25 Jun 2009, 02:04

  14. Zaboravila sam reci, da je mj post posledica emotivna reakcije na ono kako sam dozivela nesrecni snimak i celu atmosferu oko njega. Nadam se da vam je svima jasno da svakako mislim da profesorki nije trebalo da se desi da izgubi kontrolu nad razredom, narocito da dozvoli da udari ucenika. Kazna mora da postoji i to zestoka, nema dvostrukih arsina.
    Ali o tome kako se gleda na nasilje govori podatak da maloletniku naravno ne moze da bude izrecena druga mera osim "pojacanog roditeljskog ili starateljskog nadzora..."
    I rekoh opet, nemam nista licno protiv mladica, niko od nas ne zna celu pricu, sta je cemu prethodilo i ko je "najkrivlji" niti je nase da presudjujemo.

    Autor Linga — 25 Jun 2009, 08:09

  15. Vec pisah, da je moj dete bilo u ulozi grubijana, mnooogooo manji problm bile bi mi profesorkine"batine" od pitanja da li je moguce da je dovde doslo....

    Autor ivananeda — 26 Jun 2009, 09:26

  16. @Ivananedo, da bilo bi mi problem i ponasanje profesora, to je sigurno, ali osecala bih se i kao roditeljski promasaj...

    Autor linga — 26 Jun 2009, 11:32


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu