Bedno piskaralo

19 Okt, 2009

Trenutak istine ili istina trenutka?

Iluzije novinarstva, Bez dlake u mozgu — Autor linga @ 16:01

    

    Poštovani čitaoci bloga "Bedno piskaralo", ekskluzivno imate priliku da vidite novi, neodoljivi kviz -  „Trenutak istine za T. V.(prim. autora - pogledajte poslednji pasus)“

    U studiju su voditeljka programa B.P. i na "vrućoj stolici", privezana za detektor laži - T.V. lično!

    B.P. – Dobro veče, da li Vam je udobno u vrućoj stolici, navikli ste da ste s druge strane i da Vi pitate?

    T.V. - Da, udobno mi je (kiseli osmeh).

    B.P. - Nnnnnne, odgovor nije tačan. Recite, da li ste u stvari novinar samo da bi samozadovoljno mogli da čeprkate po tudjim životima, a to pravdate profesionalnošću i borbom za istinu?

    T.V. Ne, niste me dobro shvatili... ja...

    B.P. Dosta, idemo na sledeće pitanje: da li je smisao emisije "Trenutak istine" da na najgnusniji način potonule, istrošene , promašene i traumatizovane ljude izvrgnete ruglu i time zaradite enormnu gledanost i još veći novac?

    T.V. Ne, nije!

    B.P. Mmm, da vidimo šta kaže poligraf.... odgovor nije tačan. Idemo dalje, Da li bi se osećali loše kada bi saznali da Vam je mama piiip, a bivši muž piiiiiip, a vi ste onda piiiiiiiip?

    T.V. Osećala bih se grozno, ali ja se nikada ne bih prijavila!

    B. P. Da vidimo šta kaže poligraf... odogovor nije tačan. Da li  poligraf pišti možda zato što emisiju koju vodite privatno smatrate dnom dna, sramotom za novinarsku profesiju i šljamom najgore vrste?

    T.V. Pa i da tako mislim, to ništa ne menja, znate, ja sam profesionalac i radim u skladu s tim. Uostalom niko nije terao te ljude da se prijave.

    B. P. Tačno, nije. A onda je Vaš „tim psihologa“ opet jaki profesionalci, kao i Vi, takve ljude pustio da nastave da blate sebe za male pare, još gore - pijanice da se opijaju, nailnike da nastave da biju, silovane da nastavljaju da budu silovani i od strane voditeljke i od strane auditorijuma?

   T. V. Pa, ovaj, hm, nije baš tako.

   B.P. Ccc, opet netačan odgovor, ne ide vama ovo baš najbolje... I za kraj, da li Vas je draga T.V. bar malo sramota zbog moralne i svake druge štete koju ste svojim radom naneli građanima Srbije a pre svega tim ljudima i njihovim porodicama?

   T.V. (Postiđeno) da, malo me je sramota.

    B.P. Ouuu, odgovor opet NIJE TAČAN! Žao mi je, T.V. moraćete i dalje da se prodajete za velike pare i da koru hleba zarađujete omalovažavajući i blateći druge. U ovom kvizu niste tačno odgovorili ni na jedno pitanje.

   Urnebesan aplauz publike. Otvara se prorez u zemlji i takmičarka propada u istu, uz uzvik olakšanja i iznenađenja plaćenih statista u studiju,. A ne, to je iz drugog kviza, mada, deluje baš dobro i korisno.

..... Zvvrrrrrrrr!

   6.10 je, ustaj Bedno piskaralo, novi radni dan. Trljam oči,  osvrćem se, nigde reflektora ni frenetičnih aplauza. Uf, baš šteta, na momenat sam se ponadala da...

    Ne, ništa se nije dogodilo. Dok čekamo da se organ koji ima ovlašćenja ali ih slabo koristi(RRA) izjasni, a T.V. i njen gazda obećavaju da će ovaj sramotni kviz da se prikazuje u manje sramotno vreme(bliže ponoći, kao da je glupost onda manje vidljiva), meni se i dalje u glavi vrte slike visokotraumatizovane osobe koja pritisnuta ko zna kojom mukom iznosi svoju strašnu priču i slike novinarske(mada ne bih olako trošila tu reč) ajkule kako zajedno sa celom ekipom kviza verbalno siluje pred milionskim auditorijumom ženu kojoj je potrebna pomoć. Šta reče T. V., bori se protiv nasilja, svaka joj čast...

   Link 1: Zakon o radiodifuziji, s posebnim osvrtom na član 68...

   Link 2: Etika novinarstva, s osvrtom na strane od 26 do 29...

  Mene je sramota, a vas, drage kolege novinari? A Vas, drage kolege iz UNS-a i NUNS-a?

 

 

 


Komentari

  1. Znaš, najgore je što mi, koji smo samo nesrećnim slučajem povezani sa tom T.V. jer i nju i nas nazivaju "novinarima", moramo da osećamo sramotu zbog nečega u čemu nismo učestvovali.
    Neću da se osećam jadno zato što neko drugi nije u stanju da prizna sebi da radi jadne i besramne stvari.
    Pridružujem se aplauzu publike i molim učesnicu T.V. da napusti studio za trenutak, a još bolje zauvek.
    Bravo za tekst i ideju!

    Autor Dragan Radović — 19 Okt 2009, 23:27

  2. Ista emisija kod nas, likovi drugi. Budno se pazi da na televizijama seksualni činovi budu sakriveni od djece, iako je to skrivanje najljepše i kreativne radnje. Forsira se gledanje igranih i dokumentarnih klaonica svih vrsta. Zašto onda čudi da Trenutak Istine glatko prolazi?

    Autor SoraZG — 20 Okt 2009, 01:46

  3. Jbga, ako hoćete u Evropu, morate da gledate na TVu i zapadnjačke, licencirane emisije. Hleba i igara.

    Autor SadClown — 20 Okt 2009, 01:57

  4. Sramota je i mene, a nisam novinarka. Sram da bude doticne nadlezne, ne samo onu koja je napravila ovu sramotu. A nije ni prva ni poslednja, kanda.

    Kud plovi ovaj brod?

    Autor Tanja — 20 Okt 2009, 08:11

  5. @Dragan radovic, nije mene toliko sramota umesto nje, sramota me je za nju...ali kad kazem nju, ne mislim samo na T.V. vec celu ekipu koja stoji iza te emisije.

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 08:23

  6. Ako nikako drugačije, dajem svoj doprinos negledanjem.

    Autor Ninočka — 20 Okt 2009, 10:30

  7. Postoje novinari koji sve opravdavaju gledanošću.
    Uostalom, hteli ili ne, ovo se gleda, i po onoj našoj :ijuuuu... ja ne bih to dozvolila, kako ih nije sramota... ja ne bih nikada...
    gledanost raste

    Cilj opravdava sretstva, davno reče neko...
    Svaka reklama je reklama, i ona najgora... a emisija i dalje teče...i gleda se... ijuuuu, ja ne bih nikad... samo ne znam odakle toliko znam kad me uopšte to ne interesuje... ijuuuu gde bih ja?:)))

    Autor AnaM — 20 Okt 2009, 10:37

  8. @SoraZG, sve je to jasno, iste muke svi mucimo... A prolaze glatko jer su ljudi zeljni gledanja tudje nesre ce da bi manje mislili na svoju...

    Autor linga — 20 Okt 2009, 11:09

  9. @SadClown, nije to izum od juce, jel da?
    Ja ne zelim da pricam o glavama ljudi koji to gledaju, vec o mentalnom sklopu onih koji kreiraju.
    Ali, ovo je samo jedna pricica, jel da?

    Autor linga — 20 Okt 2009, 11:21

  10. Ja to zaista ne gledam.
    Gledala sam prvu, i nisam mogla da verujem da ljudi, odnosno zrtve mogu da dozvole sebi da o svemu govore javno i smireno.
    Cerupaju ih pitanjima i oduzimaju im i poslednju mrvicu dostojanstva, a na kraju im i novac ne daju.
    Ne verujem ja u istinitost poligrafa.
    Gledala sam snimak odgovaranja jedne mucenice, i sigurna sam da nije lagala ni svesno ni nesvesno, jer i postupci kojima se vodi pokazuju da ne laze. Ali, ko je lud da joj da toliki novac.Onda kada su trebali da plate, poligraf kaze da laze.
    Ma dajte ljudi...

    Autor casper — 20 Okt 2009, 11:36

  11. Zaista ne gledam tv, ali moram priznati da su mi osecanja bila ludacka kada su mi neki prijatelji rekli sta se desilo u toj emisiji .
    Da li me je sramota? Ne znam. Ako kazem da nije, moram se nadovezati da sam video mnogo gore stvari od nasih drzavnika i sistema, pa je ovo onako, slabasno. AKo kazem da jeste, ne umem da opsiem koliko. Osim sramote, osecam se bedno, zalostno, siromasno i prljavo.

    Autor Deda — 20 Okt 2009, 11:54

  12. Samo ne znam zašto ste se okomili baš na tu emisiju. Pa ceo prime-time je u istom fazonu na većini udarnih televizija: reality farme, velika (voajerska) braća, i još par sličnih bisera kojima srećom ni ime ne znam... Sutradan ujutru na (nažalost) najtiražnijim tabloidima, za slučaj da ste nešto (bitno?)propustili sevaju iste zadnjice i "novinarski" se analiziraju iste bljuvotine.

    Dno dna?

    Ne verujem da tako nešto uopšte postoji.

    Autor Miodrag Ristić — 20 Okt 2009, 18:44

  13. ...Inače ja još uvek gledam televiziju, ali iz pomenutih razloga sve više kablovsku. Baš je ovih dana bio (mislim na HVO) jedan film sa zanimljivom idejom: Na svetu će za 500 godina živeti samo "dileje" pošto oni imaju jednostavnije prohteve i brže se razmnožavaju od "inteligentnih", tako da prosečna inteligencija na planeti vremenom opada...

    Izgleda brže nego što autor filma misli?

    Autor Miodrag Risti — 20 Okt 2009, 18:51

  14. @Tanja
    @Ninocka, razumem...

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 23:21

  15. AnaM, naravno da se gleda, ljudi su krvozedni... Ali ne bih ja o njima ovaj put. U ogranicem izborima i ogranicenim shvatanjima, dobitna kombinacija je "sou", i katarzicno uzivanje da se skrenu misli s toga da nemas hleba da jedes.
    Ali cak i taj hleb nije nekada opravdanje da ucestvujes u stvaranju takvih sadrzaja...

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 23:24

  16. Casper, ja sam gledala prvu i po desetak minuta jos nekoliko, toliko moj zeludac izdrzi. No to sto nesto ne gledam na zalost ne znaci da ne postoji...

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 23:25

  17. Hleba i igara:))

    To je davno izmišljeno, zar ne?

    Sa hlebom malo sustajemo, ali igara na pretek:)))

    Autor anam — 20 Okt 2009, 23:26

  18. Dragi Deda, ovo pitanje o sramoti vise je bilo retoricko, i odnosilo se na "profesionalan" stid, jer smatram da je takvo ponasanje od profesionalnog novinara nedopustivo. Stide me je sto nemamo licence, sto nemamo sud casti, mozda bi ova profesija bila tamo gde joj je mesto.

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 23:28

  19. @Miodrag Ristic, ne slazem se s tobom u potpunosti. Hteli ili ne RS je za televizije veoma isplativ nacin da dobro zarade i povecaju gledanost - po principu sto opskurnije, vulgarnije primiivnije to bolje. Ali iskreno, za mene profesionalno a pre svega kao zenu ne dotice isto pitanje da li se nekoj cici u Velikom bratu vide gace ili dupe, i cinjenica da je neko doveo zenu koja je kao dete!(s 11 godina) silovana i zivela godinama u incestuoznoj vezi(iz koje su se rodila 3 deteta) i postavio joj pitanje koje daje alibi svim silovateljima u Srbiji - da li je uzivala???
    Izvini, ali nije isto.

    Autor Linga — 20 Okt 2009, 23:32

  20. Ja bih ipak Linga rekla da sve svi RS, kao i T.I., kaoi neki drugi programi doticne TV pocivaju na istoj stvari- zelji da zavirujemo u tudje zivote koja postoji odtkada je ljudi, ali koju su mediji vestacki jos vise izazivaju. Zar toliko sve mora biti otvoreno i transparentno? Kada pomislim na RS, setim se filma Trumanov sou,koji je prava slika savremenih elektronskih medija.

    Autor Svetlana Panin — 21 Okt 2009, 10:01

  21. I jos da napisem, sramota me je sto se svi zovemo novinarima i sto mediji idu tamo gde idu. SRAMOTA ME JE, jer nisam tako zamisljala novinarstvo.

    Autor Svetlana Panin — 21 Okt 2009, 10:03

  22. @Svetlana Panin, na neke promene u medijima i novinarstvu uopste ne mozemo da uticemo, na neke pak mozemo.
    Pa hajde da svako podje od sebe.

    Autor linga — 21 Okt 2009, 11:07

  23. @linga
    Nisam ja ništa ni merio ni izjednačavao, samo sam rekao da je to sadržaj istih pomija koje se prosipaju pred nas (umesto bisera). Kad bih hteo da se "hvatam za reč" mogao bi da kažem da nijansiranjem i razdvajanjem tzv. "ponude" na onu "žalosnu - ali prihvatljivu", i onu drugu - daješ u stvari legitimitet i onom što napadaš (iz nekog bolesnog ugla i to je svrsishodno). Naravno znam da nisi tako mislila. A što se novinara tiče - oni su tu samo fizička radna snaga, čak i kad bi njima zakonom zabranili da se u to upuštaju već bi se našlo neko drugo rešenje (pa ispada da to i nije najvažniji deo priče?)

    Autor Miodrag Risti — 21 Okt 2009, 15:24

  24. @Miodrag Ristic, da u pravu si za pomije.
    Ali, rekoh ovde se ne radi o neukusu, kicu, vec o krsenju etike struke, kao i zakona.

    Autor Linga — 21 Okt 2009, 21:12

  25. Možda sam ja srećan utoliko što ne moram da razmišljam o toj razlici (koja sigurno postoji), već jednostavno mogu da zgadjeno okrenem glavu na drugu stranu.

    A ti si tu gde jesi, i iskreno ti želim svaku sreću u toj borbi.

    Smrt vetrenjačama!

    Autor Miodrag Risti — 21 Okt 2009, 21:32

  26. Tatjana Vojtehovska je jedan ružni dečkić koji po svaku cijenu želi biti na televiziji. Nema tu previše objašnjavanja. Televizije su pune takvih nakaza.

    Autor mladiluk — 10 Sep 2010, 02:58


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu